Eine experimentelle Studie der Universitäten Leipzig und Weimar und des Center for Scalable Data Analytics and Artificial Intelligence (ScaDS.AI) Dresden/ Leipzig hat ein Jahr lang Google, Bing und DuckDuckGo auf 7392 Produkte überwacht. Janek Bevendorff, Matti Wiegmann, Martin Potthast, Benno Stein: Is Google Getting Worse? A Longitudinal Investigation of SEO Spam in Search Engines “Our findings suggest that all search engines have significant problems with highly optimized (affiliate) content—more than is representative for the entire web according to a baseline retrieval system on the ClueWeb22. Focussing on the product review genre, we find that only a small portion of product reviews on the web uses affiliate marketing, but the majority of all search results do.”
Die Suchergebnisse sind durch die Suchmaschinenoptimierungen (SEO) erheblich schlechter geworden. “Die am höchsten bewerteten Seiten sind stärker optimiert, enthalten mehr Affiliate-Links und ihr Text ist im Allgemeinen von geringerer Qualität.” Andreas Link: Studie: Googles Suchergebnisse werden immer mieser, PCGH Gamesworld 19.01.2024